Translate

2005-12-29

Orsak och verkan

Barnbarnet Caroline efterlyser med viss otålighet att jag måste uppdatera min blogg vilket nu skall ske.

Alla kanske vet att jag forskat i gamla familjebrev från 1900-talets början – några hundra kärleksbrev mellan två unga människor som en gång oförhappandes möttes vid ”Potatisbacken” i Ammarnäs Lappland och sedan under två år brevväxlade mellan Sorsele/Lycksele i norr och Rölanda på Dal i söder med resultat förlovning, bröllop, 6 st barn, 12 st barnbarn, 32 st barnbarnsbarn och hittills 27 st barnbarnsbarnbarn som nu alla – de som är läskunniga - har fått ta del av dessa brev.

Flertalet av oss i denna klan är datorkunniga och några breder t.o.m. ut sig på internet på olika sätt.
Cecilia Sjöfararen har ni redan träffat här i min blogg och i dag har jag fått en ny dagbok från henne som jag återger i nästa inlägg. Cecilia är en av de där 27 barnbarnsbarnbarnen.

Äldst i den gruppen är Ylva som nu startat en blogg. Ylva är en blivande arkeolog som gräver var hon kommer åt – en virvelvind som gärna bryr sig. Läs hennes blogg på: http://www.thruetheory.blogspot.com/.

Den tredje som är nätansluten är Emil HolmerÅsas mellanson – etablerad konstnär som nu bor i Berlin. Läs hans hemsida: - ”under utveckling som du kan kolla på om du vill: http://www.emilholmer.com/ där kan man se några av mina arbeten, mest skulpturer” – har han skrivit till mig.

Rossögänget - då det begav sig. Emil nr 2 fr.v. - tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar