Translate

2011-05-29

Några "gyllene ögonblick" att minnas

Så här skrev jag i min blogg om Jordanien:
"I staden Jerash tittar vi på utgrävning av en romersk stad från kejsar Hadrianus tid med triumfbåge, hippodrom som fortfarande är i bruk, kolonner och stenlagda torg och gator. Där omringades jag av en hoper skolpojkar –ärtiga , belevade, intresserade i 10-12 års ålder. Härligt att prata med dem och när jag frågade om de var duktiga i skolan var svaren enhälliga!"

Det var ett oemotståndligt ögonblick som jag nu kan återge i en bild jag fick i går av medresenären Bengt. Tack Bengt för bilden!

Ett annat gyllene ögonblick är naturligtvis när bb Camilla kommer på besök -pysslar om mig och sedan slår sig ner med sin dator och jobbar några timmar vilket hände härom dagen enligt detta bildsvep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar