Translate

2011-05-11

Det är käpp som numera gäller för mina vingliga ben...

.....när jag är ute och promenerar konstaterade jag när jag gick över St Eriksbron i dag. Jag hade varit på ÖB och köppt tvättmedel inför kommande vårstädning och fönstertvätt. Just nu kör jag med Landstingets kryckkäpp - inte särskilt elegant men ändamålsenlig, robust och "ful". jag saknar min eleganta skotska "golfklubbekäpp" med inbyggd behållare för stärkande drycker som tyvärr inte höll för ökat tryck uppifrån. I mosaikstaden Madad i Jordanien kikade jag på mosaikklädda käppar - mycket eleganta - borde ha kanske ha köpt en sådan att stoltsera med - men tvekade. En sak dock bra med Landstingets käpp - den flöt i Döda Havet.

I skog o mark gäller fortfarande min gamla österrikekäpp välhängd med små minnesmärken från platser jag besökt. i yngre dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar