Translate

2008-04-26

Till öland under april

Häromdagen följde jag med en grupp skvärdansare i en lyxig tvåvånings långfärdsbuss ner till deras högborg som ligger i Böda på norra Öland.- de för att dansa men jag för att än en gång få uppleva många fina minnen jag har därifrån tillsammans med min käraste högerdansare och få andas lite frisk havsluft.
Återigen gjorde vi ett vidunderligt besök på Vida Konsthall i Halltorp – en skapelse som knappast kan beskrivas - den måste ses och njutas av på plats – arkitektur och natur i varm gemenskap. Det var en fröjd för öga och öra när fru Kamras, konsthallens ägarinna, med berättarglädje delgav oss all tänkbar information om konst i allmänhet och om de två glaskonstnärerna Ulrica Hydman-Vallien och Bertil Vallien vars unika och spännande konstverk förevisades med stolthet.
Vädret var det bästa tänkbara med strålande sol från molnfri himmel över skir vårgrönska under de tre dagarna resan varade. Men jag saknade Inger Torelds goda mat men hon hade väl i det närmaste en ”stjärna hos Michelin”.

Vänsterklicka på collaget så förstoras bilderna!

1 kommentar:

  1. Hej Morten!!

    Låter som du hade en riktigt bra resa till öland. Nu har jag skaffat mig en ny blogg som du är hjärtligt välkommen till!!

    /Maria i Malmö

    SvaraRadera