Translate

2008-03-16

Från Kina via London till Skavsta



Yrvädret Camilla kom i veckan på blixtbesök till Stockholm för att kolla läget i familjen och äta lunch på nya jobbet – en tidningsredaktion här i Stockholm. Det blev bara två dagar men ändå hann hon med att äta en middag med mig. Nu är det slutspurt för skolarbetet i London som gäller. Redan den 5 maj börjar hon på nya jobbet.
Jag undrar om hon kommer att sakna det kosmopolitiska storstadslivet i London mot småstadshålan Stockholm. Globetrottern Camilla får nu inordna sig i den trygga lunken på en svensk tidningsredaktion. Det var andra takter sommaren 2006 när hon fick uppdraget att prya vid en liten kinesisk TV-station i Changsha – mycket primitva hjälpmedel – men den betjänade dock ca 100 miljoner tittare. Camilla har själv berättat om sin vistelse där i min blogg den 30/7 2006. Läs den här
Collaget är ett urval av hennes bilder från den resan. Collagets småbilder kan förstoras upp via ”egen dators redigera i filen Mina bi lder”
Yngre modern pensionär i väntan på Skavsta
Vänsterklicka på bilderna så blir förstoras de!

2 kommentarer:

  1. Wow - ett helt blogginlägg nästan bara om lilla mig!!! Vad stolt jag blir!:) Nja, nog kommer jag att sakna london men Stockholm är också rätt bra, där finns i alla fall en morfar:) kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Lycka till med slutspurten och C-uppsatsen. Vad har den för ämne alt rubrik?
    Och sen i maj välkommen till den "lilla storstan". Det är framför allt lite lugnare på T-banan till och från jobbet för vi är ju inte så många miljoner som ska trängas!
    Kramar,
    Anna

    SvaraRadera