Translate

2006-09-22

Sjöfararen Cecilia seglar igen!

Jag flaggar igen för Cecilia som just nu gör en andra långresa till havs och skriver
resedagbok. Cecilia bor i Grebbestad i Bohuslän och är dotterdotter till en syster till
mig. Det är en käck tös på 17 år som skriver en rolig och spännande resedagbok.
Var med på hennes resa via: http://www.resedagboken.se/ . Klicka på Snabbsök/resenär och logga in på : "tillie_dg" och klicka på sök! Då träffar du på Cecilia - och läs hennes "dagbok". Var med från början! Mer om skolan och fartyget hittar dui på http://www.dsg.nu/ som är hemsida för Den Seglande Gymnasieskolan.

Här är hennes första rapport.

heeeeeeej väääääärlden!!nu äntligen funkar mejlen! här är allt toppen. vi ligger utanför tyska kusten, rostock snackade någon om. tänkte att jag skulle få iväg ett mejl nu innan vi ska sätta alla segel och bege oss mot Lübeck. jag har redan haft mitt sammanbrott... natten fredag-lördag kunde jag inte sova, slumrade i kanske tre timmar. på dagen efter var det fullt ös, innan nattvakten sov jag kanske en halvtimme och sedan var vi uppe och beslog massa segel på vakten. och efter det kunde jag kanppt sova.. helt död skulle man kunna säga. men nu har jag sovit ikapp. grejen är den att jag inte kan slappna av ordentligt.. men nu går det fiiiint. vakten är väl bra. känns som om vi har ett litet latgäng med att göra. det är synd.
I går hade vi lektioner hela dagen, en liten introduktion så att man kan komma in i det hela. vädret är sådär, det blåser rätt mycket för det mesta. men det är oftast soligt, men det är ju ändå rätt kallt tyvärr. befälen är hur störtsköna som helst, det är jätteroligt. det känns verkligen som om man är hemma igen. efter ettt bra tag så hittade man hem. det är väldigt skönt. vi har två nya personer i klassen, eftersom två slutade förra året. de verkar komma in i det hela jättebra. det är rätt schysst.
Nu har jag precis ätit frukost och så ska jag gå och göra mig iordning, för sen är det det alle man upp i riggen och sätta segel. det ska bli skitkul! åh, jag önskar att alla skulle förstå min känsla att vara tilbaka. allt underbart. alla kompisarna, segling, havet, ordning, gröten till frukost. allt är såååååååå bra! jag längtar efter massa tusen mejl. annars hoppas jag att ni har det jättebra! pussokram C

Som sagt en välskrivande positiv tjej och råbarkad sjöfarare.

Jag har bett om hennes mailadress under resan och meddelar den här så snart jag fått den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar