Translate

2006-09-26

Castor tre år


I går den 25 september fyllde jag tre år men dom firade mig i söndags. Det var rysligt spännande för det kom så mycket folk – farmor o farfar naturligtvis, bonusmorfar Bengt o moster Linnea som jag gillar skarpt, farsmoster Kajsa med farsbonussmorbror Ronald åsså mina tjusiga farbröder Peter o Mikael med sina tantvänner Linda o Pernilla o Joakim som är kusin till pappa. Åsså var där en skäggig gammal gubbe som ständigt skulle fotografera mig och störde mig när jag var så upptagen med att öppna alla paket som allihopa kommit med - stora spännande paket med spel o pussel, järnvägsstation till mitt trätåg, små b ilar o stora vräkiga som tjuter och blinkar, en gul byggkran med fällbar kranarm som tjejerna envisades med att fälla stup i ett för det tyckte dom var skojigt. Men jag vet hur man leker byggkran. Det är bara på natten den skall sova som kranarmen fälls. På dagarna arbetar man med två spel som vinschar krok med last upp o ner eller ut o in. Tur att lillebror är så liten än så länge att man får ha de här grejerna i fred. Men Vega är väldigt klåfingrig och Mira vill helst höra sagor. Vet ni jag tror att jag inte fick ett enda mjukt paket - såna är så ointressanta – det ska vara hårda paket som gäller. När alla paket var öppnade så blev jag tillsagd att sitta stilla och då kom pappa med en tårta med några tända ljus nerkörda i tårtan som alla ville att jag skulle blåsa ut så at vi skulle kunna käka upp tårtan – och så sjöng dom o hurrade för mig men då blev jag rysligt generad.
Jag undrar om det är min födelsedag snart igen för det här var skoj!

2 kommentarer:

  1. En underbar berättelse med Castors ord. Tänk att du kunde läsa hans tankar så bra! Jättefina foton också. Jag gillar bilden där han ligger framför stationshuset.

    Nu har jag sparat text och bilder i mitt bibliotek Fars blogg i min dator. Där sparar jag godbitarna.
    Stor kram till både dig och Castor!

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att läsa. Var lite "Johans jul" över texten. Håller med om att bilden med stationshuset verkligen är bra.

    SvaraRadera