Translate

2006-06-03

Ett strävsamt par!

Klockan 0730 i dag den 3/6 tog jag avsked av Kajsa och Ronald som nu skall ge sig ut i Europa på cykel – jomenvisst cykla ner genom Europa ända till Barcelona – sträcka på 230 mil. Ja de börjar visserligen först i Kiel dit de kommer i morgon med färja från Göteborg. Enligt rykte var det Ronald som i ett tidigt skede i planeringen bestämt protesterade mot att cykla sträckan Stockholm – Göteborg.
Så här ser deras färdplan ut:
Summa Tyskland 1 161 km 16 dagar +2 vilodagar
Summa Frankrike + till Barcelona 1 139 km 14 dagar + 2 vilodagar
TOTALT Kiel-Barcelona 2 300 km 30 dagar+4 vilodagar = 34 dagar
I Barcelona 1 vilodag den 8/7
Slutligen om andan faller på:
Barcelona-Gilbraltar 1 100 km 9-23/7 14 dagar + 1 vilodag
Totalt till Gilbraltar 3 400 km 44 dagar + 5 vilodagar

Läs om deras planering, uppladdning och kommande reseberättelser på: http://www.simplesite.com/cyklisterna
Och det här är mina foton från startögonblicket pingstaftons morgon den 3 juni 2006.
Det är bara att hålla tummarna för vågspelet och önska dem all Lycka till på färden!
Under flaggan är textat BARCELONA!

Samma dag ger sig ett annat par i familjen – kanske inte så strävsamt – ut på en resa till Cayman Island i Västindien nämligen barnbarnet Camilla och hennes pojkvän Mark. Så här skriver hon i sin blogg:
”Och till er andra: Världens största KRAAAAAAAAAAAM!!! Om tio underbara dagar ses vi igen! Förhoppningsvis är jag då brun som en pepparkaka, utvilad och med dykarcertifikat i bagaget. I värsta fall är jag blek, regnblöt och singel. Men va fan. Vi får hoppas på det första.”
Ja, låt oss hoppas!

2 kommentarer:

  1. Ja, nu får vi andra sitta hemma, vila bena och läsa både här och där om våra käras äventyr ute i världen och önska dom lycka till.

    Men vi två ses ju på Stortorget imorgon för att blicka ut mot vida världen, dvs Sydafrika och Burkina Faso, med fötterna fast förankrade på svenska gatustenar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hej morfar!!! (och såklart hej alla andra som läser detta, t ex Anna och mamma/Ronald!!) Nu sitter jag på hotellrummet på Cayman Islands och det fullständigt ÖSER ner utanför fönstret. Det har varit så i två hela dagar nu. Men jag och Mark håller humöret uppe och är helsäkra på att imorgon, imorgon MÅSTE det vara sol. Annars är det underbart här. Typ paradiset blandat med Texas. Jag brände mig första dagen och har flagnat sedan dess. Mark kom hit, blek som ett papper, men är numera en enda stor prickig korv (han har fräknar). Hahaha!

    Nog om mig, hur är det hemma i Sverige!? Jag vet inte om jag kommer kunna kolla internet mer under veckan men i så fall surfar jag såklart in på din blogg. Jag har stolt visat Mark din blogg, och fotona på mamma och Ronald. Men morfar, kan inte du skicka mig adressen till mamma och Ronalds hemsida?? Jag är ju helt lost men jag har tappat den!! Katastrof!

    Hoppas att du mår jättebra, saknar dig... MILJONER KRAMAR Camilla

    SvaraRadera