Translate

2006-02-20

Om Kusinträff på Norrbackagatan mm




Mitt bloggande barnbarn ,Caroline har redan – på ett mycket smickrande sätt – berättat om ”kusinträffen” den 16/2 som jag var värd för – sett ur hennes synvinkel.
Sett ur min synvinkel gällde det för mig att visa mig för mina unga gäster att jag är den ärrade och aktade morfar jag helst vill leva upp till. Nämligen att lugnt sitta och lyssna på deras livliga diskussioner om Bunsai-kattor, fåglar, det senaste i mobiltelefoneri och dataprogramering och försöka se ut som man förstod ngn bråkdel av snacket. Jag fick iaf lära mig hur man anpassar sparade bilder till bildspel!!! Alltid lär man sig ngt när man träffar sina barnbarn! Men mina herrar: ”Sila tekniksnacket när det är brudar i kartongen!”
Det finns inte mycket att tillägga utöver Carolines beskrivning av denna kusinträff. Gästerna uppskattade tydligen utfodringen För de åt så det stänkte om det och maten räckte så att de blev mätta.
Caroline! Det var en himla tur att vi glömde att ställa fram den där dressingen vi lagade till före middagen!! Jag hittade den i kylen dagen därpå och höll på att storkna när jag försökte smaka på den. Vi får nog – du och jag – gå i ngn dressingskola innan vi serverar nästa sallad!
I övrigt var alla överens om att det där gör vi om – och morfar håller med!


Fredag blev en vilodag visserligen med en eftermiddagsgympa men sedan kom Stefan från Skåne för att bo här några dagar och då åt vi resterna av den gravade laxen till supé.
Söndag em var det så dags att träffa delar av ”järngänget ” av skvärdansare ute i Huddinge där en av oss visade upp sin nya lägenhet på Patron Pehrs Väg.
Ja man blir lite avundsjuk på moderna badrum och kök. I badrummet fanns det utrymme för en ”skvär” (En sådan dansas av åtta personer!)
Nej, jag gillar mitt hörnrum – där får hela styrelsen för 1924 Års Män ledigt rum kring mitt avlånga matbord eller mina växande barnfamiljer vid glada sammankomster.
Nu är det ”måååndagmoooorgon” och i övermorgon sista tandläkeribesöket förhoppningsvis på ett tag. Heja!

4 kommentarer:

  1. Men mina herrar: ”Sila tekniksnacket när det är brudar i kartongen!”

    Detta var nog den skönaste kommentaren jag hört på länge, haha!! :) Trevlig blogg föressten!

    //mimie

    SvaraRadera
  2. Mimie: Välkommen till min blogg och Tack för dina uppmuntrande ord.
    Citatet knyckt från en spårvagnskonversation.

    Caroline: Så söt och vacker i min gamla fleece-tröja - allt klär en skönhet! Iaf hade vi ett trevligt samtal i dag!!! jag blir glad när du ringer.

    SvaraRadera
  3. Hahaha "sila tekniksnacket" - rätta taker morfar!!! Förlåt att jag inte svarat på ditt mail än, men din meny finns ju visst där!? Försvann den bara tillfälligt eller? skumt... men nu är den i alla fall tillbaka, det är ju det viktigaste. kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Trevlig läsning om kusinträffen och fina bilder!! Och en middag till blev det ju i onsdags, med nya hemlagade läckerheter!! Tack!! Krammmm

    SvaraRadera