Translate

2006-01-28

Helge sjutiofem år

I dag skall vi fira min Gode Vän Helge Schieche som nu fyller Sjuttiofem År.
Helge får följande hyllning av mig:
H som i Hat – åh vad jag hatade att gå upp mitt i natten, ta tåget till
Huddinge och traska flera Hundra meter över tomma torg för att av Helge lära mig dansa skvärdans. Vi kan börja med det Hået

E som i ELDSJÄL – Han var eldsjälen som lärde mig alla de underbara
krumelurerna som då skulle bli min skvärdans

L som i Läraren – utan att blinka åtog han sig att lära oss alla de 6000
kålen i Skvärdansandet trots att han själv bara kunde tjugo
kål fler än vi andra

G som i Generös - Globetrotter – Glädjespridare och lite Gleshårig
Grafiker och en hejare att spela Golf och God vän

E som i Energisk – huga vilken energi han ständigt har och vilken
Elegant Estradör han är! Men kanske lite Envis o Enveten
(vad säger Anny?)

S som i Skitrolig – Skicklig i SvarvStolen med Sommarhus i Sälen,
Sång- och Sågkunnig, Skäggig och framförallt avancerad
Skvärdansare

J som i Jubilar – en i Järngänget

U som i - Upplyst Underhållare med stor Ubikvitet = allestädes närvaro

T som i – Tryckerikunnig Tidningsutgivare av en Tongivande Tidning
för dansanta i egna Teleslingesalar

T som i - Tenor i Truddeluttkör á la Bellman

I som i - Instruktör naturligtvis och något Istadig (vad säger Anny)

O som i – Oemotsägligt Oemotståndlig

F som i - klämmig Farsa, Farfar och gudomlig Famljefar med bostad i
Fullersta

E som i - En Eldsjäl Extremt-Enastående-Effektiv Entydig
Extrovert=utåtriktad Exklusiv Elegant Eminent Estet
Eftertraktansvärd

M som i – Annys Make!!!!!

Vi hurrar för HELGE SJUTTIOFEM ÅR!

1 kommentar:

  1. Det var ett underbart tal till Helge! (och en trevlig kväll)

    SvaraRadera