Translate

2006-01-12

Gastkramningen är över - för denna gången!

Yngsta barnbarnet Camilla lyckades efter en veckas gatlopp – gata upp och gata ned i London hitta en drömlägenhet. Ja dröm och dröm – men dock en lägenhet att bo i. Stort jubel. Skam den som ger sig. Farväl currydoftande hotellskrubb – Wellcome lägenhet på Kings Road i Chelsea som är ”så fantastique, så très, très magnifique! Två våningar med tre ljusa sovrum, stort och vackert vardagsrum med spotlights i taket, kakelklätt splitternytt kök med matbord och tvättmaskin…allt! Att jag sen har det minsta rummet, det får man väl stå ut med”.
Ja det får du verkligen stå ut med – bra!!! Ett litet, litet rum kanske lär unga fröken att lära sig plocka undan saker o ting - hålla ordning på alla prylar – allt på sin plats! Lev som en sjöman i en trång koj!

Nu lell – nu skall här pluggas Skrivkonst! Good Luck says Morfar!

3 kommentarer:

  1. Åh morfar, vad skulle jag göra utan dig? :) Min trofasta supporter och stöttepelare... Fast det där fotot kunde man ju klara sig undan, hahaha!:) Saknar dig som vanligt, men nu får du komma och hälsa på! Du kan ta sängen i mitt pyttelilla rum så tar jag soffan... kraaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Morten, trots den alltmer minskande åldersskillnaden, har jag några liknande "vibbar". Skicka gärna en häslnsing från London!!!!!

    SvaraRadera
  3. Morten, trots en allmer minskande åldersskillnad, känner jag igen dessa "vibbar". Sänd gärna en hälsning från London..........

    SvaraRadera