Translate

2011-12-28

Nu är glada julen slut, slut, slut.....

.....men vad hände dagarna innan? Ja egentligen kände jag inte av någon s.k. julbrådska. Jag visste ju att yngsta bb Camilla skulle komma dan före dan och julpynta traditionsenligt mitt stora fönster - och hon kom som den virvelvind hon är inrusande - "Morfar jag måste baka ngra julkakor för att ha med mig på julafton" - köket invaderades med några recept i handen. Jag tror jag aldrig har diskat så mycket olika bakgrejor, bunkar, vispar och köksredskap efter henne tidigare! Men ugnen kunde hon tända själv - imponerande - annars härjade hon i köket som den frkn Bjkn hon är! Så här såg det ut - OBS!OBS! Det var jag som orsakade haveriet med skålen med blåbärssylten!!!!

Sedan med ett lyckat kakbak genomfört julpyntades stora fönstret överdådigt på temat "gruppens betydelse i omvärlden" eller kanske tvärtom?

   
På julaftonens förmiddag kom Helena o Stefan ned ett fång rosor och en hemkörd gryn blandning  - ett hälsotecken att ha på gröten! De bjöds på en "laxmacka" för att sedan rusa vidare.
Vid klockan "Kalle Anka" kom Anna o Olle och vi började göra i ordnig en gemensam julmåltid med dopp i grytan.
God fortsättning på det gamla året!

1 kommentar:

  1. Ja god fortsättning. Nu sitter jag här i detta fantastiska land och bara njuter av värmen och skriver på Cecilias dator.

    Enda smolken i bägaren är att jag blev förkyld på 3dje dagen och det håller i sig, fast jag badar och solar och står i ändå :)

    Det kommer en lite mer utförlig berättelse senare när jag kommer hem detta var mest bara ett livstecken från oss.

    Julförnstret ser verkligen fint ut i år det har hon lyckats med Camilla, fast jag förstår att det blir lite rörigt när man försöker baka i ditt lilla kök ;)

    Stora kramar från oss här i Vietnam
    Maria

    SvaraRadera