Translate

2008-05-30

Möte på Stenpiren



Om några dagar rese jag till Götborg för att där på ”Stenpiren” ta emot DSG:s (uttytt Det seglande gymnasiets) studentkull som kommer inseglande från de sju haven och nu går iland efter avslutad skolgång. Det är Cecilia Sjöfararen som har bjudit in mig till detta celebra ögonblick.
Sedan vänder jag på klacken och skall förhoppningsvis tillsammans med Stefan åka upp till Rossö för några dagar friskvård i det fagra Bohuslän.
Dessförinnan skall jag ha hunnit med ett tandläkarbesök, Öppet hus på Hjälpmedelsinstitutet där dottern Anna arbetar, vårmiddag på biblioteket där jag förutsätts arbeta stundom, ärtmiddag hos vännerna Sonja och Anders - där det förväntas att ärtsoppan är hemlagad av mig!!! Vidare skulle jag gå och se Hjalmar Söderbergs ”Den allvarsamma leken” på Stadsteatern. Men den teaterkvällen överlåter jag med varm hand till min teaterkompis Agnes och hennes pojkvän Kalle för då är jag äntligen på väg till Göteborg och ”Stenpiren” där jag också stämt träff med min brorsdotter Agneta som jag alltför sällan får träffa och på söndag är det studentfest i Grebbestad. Livet leker - men sen kommer jag hem!

1 kommentar:

  1. Snacka hektiskt liv. Mina vänner tycker att jag snor, men du! Och i din ålder!! Vilka kul bilder. kommer Agneta också med så jag får träffa henne? Maria R

    SvaraRadera