Translate

2008-02-23

När jag går ut på min balkong - hej dingeli dång...

… var en slagdänga som ringer i mina öron nu när jag skaffat mig en egen ”balkong”
Jag: I morse frukosterade jag på min balkong och såg morgonrodnaden färga himlen och utsikten över vattnet mot Kungsholmen
Vän av ordning: Det finns väl ingen balkong till din lägenhet?
Jag: Jo numera – en inbyggd sådan placerad bakom mitt stora panoramafönster. Där har jag placerat bord och stolar för frukost middag eller arbete. Utsikten är omfattande. Så gott som alla tänkbara transportmedel kan iakttagas från min ”balkong” - från luftskepp, hjul- och, vattenburet alla kategorier – kanske inte oceangående - rörligt folkliv där kanske en och annan kommer ”leandes med en ko” med lite fantasi
Vän av ordning : Du överdriver. En balkong är en från husväggen utbyggd plattform försedd med räcke och kanske inglasad.
Jag: Inglasad – ja det är just vad min ”balkong” är utåt av mitt stora panoramafönster som går att öppna varma dagar. Låt mig nu tro att jag äntligen fått en ”balkong” som jag längtat så efter.
Vän av ordning: OK då. Men inte har du väl sett någon ”leandes en ko” från din ”balkong”?
Jag: Ja, se det kan man nicht so genau wissen!!!



Gästande syskon frukosterande och dinerande på min "balkong"

1 kommentar:

  1. Hej!

    Härligt att läsa och härligt att tänka på dig på balkongen. Jag kan också hålla med om fördelen med att den är inglasad efter vår julmiddag där i skön värme och med stadens ljus framför oss.
    Stor kram,
    Anna

    SvaraRadera