Translate

2009-05-17

Vår ”Cecilia Sjöfarare” är ute och seglar igen





...och seglar hem en segelbåt från ngnstans i Sydamerika och är nu på väg över Atlanten hem till Göteborg – ett uppdrag nog så äventyrligt.
I natt fick jag följande rapport via mamma Maria


Subject: Rapport från SunChaser

Hej på er, jag ringde nyss till båten för att få position för väderinfo.
Jag fick tala med en pigg Cecilia och en trött (sovande Gustav) allt var väl
ombord och inga problem rapporterades. Deras position är 300 Distans från Azorerna.
Det är lätta och vridande vindar i deras område och dom kommer nog att
stötta med Järngenuan (motorn).
Dom räknar med att vara på Azorerna om 2-3 dagar.
Och återkommer då med Skype mm.

/Calle

FW: Rapport från SunChaser
Roligt att höra att allt är väl med vår "Sjöfarare" mitt ute på Atlanten. Härlig Benämning på motordrift = " järngenuan"!!!
Ja på Azorerna har hon varit tidigare . när hon seglade med skolan Det var ju där hon skrev om:
Det saltaste stället man kan sitta på som seglare är Peter's Café i Horta, på Azorerna. Det har varit, i tre generationer, en naturlig samlingspunkt för skäggiga seglare. Man har träffats, rekryterat ny besättning, diskuterat väder eller bara tagit en öl och kanske hängt upp en flagga med sitt och sin båts namn på. Tack vare det perfekta läget mitt på Atlantens vidsträckta hav är det inte konstigt att det är stället man pausar på när man är på väg över
Nu kan hon göra det en gång till
Hälsa henne när du talar med henne via Skype
Morten

1 kommentar:

  1. Ja min prinsessa närmar sig fast land även om det är en ö. Ska bli kul att höra i från henne snart.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera