Translate

2009-05-22

En snabb visit till Rossö i veckan som varit...

.. tillsamman med Stefan och tog fram kompisen "åkare Fredriksson" och klippte till - den stora gräsmattan där i Stefans hus på Rossö mellan regnskurarna och dinerade med Beata på Bibili. Sista dagen var det min tur att bjuda på middag och då bjöd jag på en gammal bohuslänsk kulinaritet jag en gång lärde mig av en gammal Rossöbo - Oleana i grannhuset - nämligen spicken makrill kokt med potatis. Spicken=saltad! Som sagt en delikatess på denna väderbitna ö där allt nu stod i full vårfager blomning. Hemresan gick i hällande regn men några bilder från den fantastiska pylonbron över Byfjorden vid Uddevalla fick jag med.Vänsterklicka på collagen så förstoras de kanske!




2 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt,men varför ser Stefan så bister ut?

    Nåja, kul kollage på bron, kanske något att visa för vägverket. Jag tror att det är en av Sveriges vackraste broar. Jag gillar verkligen att åka över den.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Håller med Maria om fina bilder på blommor och blader och på Beata och Stefan. Och Stefan fundersam som vanligt. vi har haft härliga dagar på landet med ömsom sol, ömsom regn. Ömsom vila, ömsom arbete och besök. Kram

    SvaraRadera