Translate

2009-05-31

I går firade vi vännen Göran 75 år utomhus i en berså i Huddinge

...och det här sa jag:

Göran och mediavärlden pingstafton 2009

Ystadpojken Göran – som en gång i åtta-årsåldern drog upp Ystad hamns största och längsta ål och därigenom omnämnd i tidningen Ystad Allehanda i maj 1941 har blivit lite äldre sedan dess.
Vad jag förstår är du ngn slags Primus Motor när det gäller skvärdansen i Huddinge för då och då stöter man plötsligt på: För upplysningar ring Göran Ervik varför jag beslöt att titta lite närmare på dig via tillgängliga media – och jag tar en närliggande blaska som exvis det illustra Husq-bladet varur jag citerar:

På scenen utspelades efter vad jag förstår en scen ur Carmen – för en gång skull spelad av en vacker, genomklok och lagom tjock herre i sina bästa år med en eldig ros i ena mungipan

Jag citerar vidare

Men de där blommiga kalsongerna och den där kortärmade röda skjortan som rekommenderades för skvärdans på utedansbana heta sommardager kan säkert få - kan man förmoda - skvärdansens högsta råds ”Vett & Etikettgrupp” att rysa – trots den manliga mannekängens eleganta framtoning. Det gick som ett sus av beundran genom den kvinnliga delen av publiken när han trädde in på scenen eller………

Greppet – däremot - med ett gemensamt, sobert och enkelt utanpåfodral i ett barärmat utförande att dra på för herrar som ”dansar dam” kan vara något att ta fasta på och kanske kan lösa vissa igenkänningsproblem för vem som dansar vad – i synnerhet om herrarna som här är litet skalliga och barbenta eller…..

Och så lite förhandstips om kommande omnämnanden i nämnda blaska

- en skönsjungande välskräddad distingerad ”jazzgosse” med en em bon point och ”en byxa som en rakkniv vass”.

Vidare
där ”teaterdirektören” själv föreställde pirathövding med ristad blodörn på den nakna och breda bringan och en krokot näsa i rött –

Jag höjer mitt glas och önskar dig fortsatt VÄLGÅNG och LYCKA i en upplyst mediavärld
..och här ett bildbevis till vad jag sa:


...och så här såg det ut i bersån:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar