Translate

2007-12-06

Berit och Göran - kändispar i Huddinge med omnejd


I ett långt och trevligt reportage i en ”hemtrevlig” veckotidning hittar jag – nåja efter viss påstötning – de kära vännerna Berit och Göran ömt omfamnande varandra i dansens virvlar. Det är skvärdans det är frågan om - vad annars när det gäller dessa två eldsjälar som nu förbereder stort 10-årskalas i klubben Huddinge Square Swingers där Berit är ordförande och Göran ”primus motor”. Personligen känner jag visst ansvar för de bådas dansutveckling. För det var kanske jag och min allra käraste högerdansare som lockade Berit att börja skvärdansa
Så här skrev jag om henne i min blogg när hon fyllde år för ngt år sedan:

Började skvärdansa i Huddinge – var annars – blev blixtkär i en lång och gänglig vänsterdansare, tillika Huddingebo under den allra första skvären i Huddinge Square Swingers och på den vägen är det. Och undan går det för nu är hon ordförande i Huddingeklubben och leder den med lust och fägring stor upp till A-dansndets spännande nivåer i Huddinge.
Och om Göran skrev jag så här när han en gång fyllde år:
......Sedan dess har jag inte hört så mycket om dig förrän du dök upp här i salen och skulle lära dig att dansa skvärdans och envisades med att bara dansa med den snyggaste tjejen som du inte gärna släppte ifrån dig när du väl greppat tag i henne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar