Translate

2007-10-25

Vad nytt från resenärerna 2.

Från Anna i Tunis ett kort mail mellan konferensmötena

Hej alla Allt ar bra med mig. Mycket jobb. Darfor inte ngn mailkontakt. Nu borjar konferensen.ska forsoka skriva mer ngn annan ggn. Nu star folk i ko for att skriva pa dotorn.KramAnna

Från Kajsa o Ronald:
Kajsa ringde nyss och meddelade allt väl från Namche Bazar på 3500 möh en bergsby de nått efter första tunga vandringen uppåt. Hon meddelade att i fortsättningen blir det problem med tfnkontakt mm så nu försvinner de in i ovissheten för ett bra tag -Men kika på Vagabondslänken. De har kanske ngn slags sattelitkontakt. I morgon lunkar de vidare och passerar klostret Gompa där Lama Rimpoche bor och nu börjar det tunga allvaret uppåt
Vi önskar dem all Lycka till. Jag tror att luften börjar kännas tung nu!!!


Det är tydligen högsäsong med turister i ME-backarna som alla behöver mycket förnödenheter - allt transporterat fotledes som här på bilden jag lånat från Vagabondlänken

Och det här är målet för de allra värsta höjdarna

1 kommentar:

  1. Hej
    Det ar fantastiskt att titta pa din blogg och se hur info fr Kajsa o Ronald kommer in. Kollade lite pa Vagabond-bloggen igar. Toppen.

    En ny konf dag. Har filat pa mitt foredrag och assisterat en annan person med engelskan i ytterligare ett foredrag som ska presenteras idag. Imogon ska jag tala pa formiddagen innan jag lamnar konferensen vid lunchtid for att ta flyget imorgon vid 15.

    Kram till alla (obs hjalp mig att satta ut prickar for a och o - battre att lasa)

    SvaraRadera