Translate

2007-10-20

Rapporter från Tunisien och Mount Everest

I fredags den 19/10 reste döttrarna Anna o Kajsa utomlands och lämnade mig att vara ngn sorts sambandscentral för deras eventuella reserapporter om vad de tänker göra.

Anna är i Tunisien på en konferens för hjälpmedel till handikappade där hon bl.a. skall redogöra för senaste nytt om IT-hjälpmedel som nu finns för att hjälpa äldre alzheimer-och dmensdrabbade att kunna bo kvar i sina hem.




Kajsa reser med sin Ronald till Nepal och Kathmandou för att under några veckor vandra i Mount Everest-backarna upp till en topp på 5450 m.ö.h. vilket kan vara nog så knogigt och dessutom just nu ganska kallt om nätterna. En av deltagarna i vandrargruppen är journalist och skriver en reseblogg för tidningen "Vagabond" på den här länken:http://www.vagabond.se/vb/SimpleBlog.aspx?id=46076
Iaf har Kajsa lovat att inte gå högre upp än dessa 545o m som kan bli nog så jobbiga - uppförsbackar är krävande och än så länge är det bara fotarbete som gäller i backarna - men man kann nicht so genau wissen om det inte är själva toppen som lockar henne. Så det kan bli några spännande veckor att följa henne i spåren.Följ deras dagsprogram i länken: http://www.aventyrsresor.se/vandring/program.asp?id=nev
I väntan på K+R:s egna rapporter kan vi klicka på länken: http://www.peterandren.se/resor/nepal/nepal.html där ngn berättar om en likande expedition i ME-backarna.
Ja, nu är det bara att vänta på att resenärerna hör av sig.
Vänsterklicka på bilderna så blr de större!

3 kommentarer:

  1. Har läst i Wagabond-bloggen om behovet av snus. Jag har försökt kommentera Karin W:s blogg a propå detta ämne men inte lyckats.Jag hoppas Ronald har snus tillräckligt för kommande strapatser med tanke på vad som hände under bilresan till Frankrike
    Annars lycka till med att knalla i ME -backarna!!

    SvaraRadera
  2. Så här skrev jag i en kommentar till Karin W:s blogg i dag från Kathmandu
    "Hej jag ser att ni har det varmt i Kahmandu. Jag försökte kommentera din förra blogg om snuset men det lyckades inte tränga genom cybermuren. Men fråga Ronald om han har tillräcklugt med snus för alla strapatser. Ronald är han som är tillsammanss med Kajsa som är min dotter. Såsom deras sponsor för denna resa så försöker jag följa dem i min blogg- Iaf lycka till nmed knallandet i ME-Backarna önskar Morten Far Svärfar och bloggare"

    SvaraRadera
  3. Hej
    Nu ar jag ocksa uppkopplad kort fore konferensstarten.
    Vi har haft nagra dagar med internationella moten medan turisterna plaskar i poolen utanfor. Lite avundsjuk pa dom.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera