Translate

2007-09-28

Häromdagen kastade jag in handduken för gott!

Sedan jag för några år sedan skrev:

DET ÄR SLUTDANSAT FÖR MIG
… på grund av brist på luft och ork, trötta höfter och kanske någon ytterligare anledning. Nu må de glada och snirkliga square dance callen sakta försvinna i minnenas dunkel. Ett behagligt läshörn lockar nu med många olästa böcker – och lästa också för den delen – att berätta familjehistoria för den egna och syskonens unga barnbarnsfamiljer där det myllrar av vetgiriga ungdomar som nu vill känna på sina rötter – måtte jag hinna! – och i mån av tid vända på gamla dokument i ett bibliotek på Blasieholmen
…..

-har jag försökt att komma igen några gånger. Senast i en nybörjarkurs i min gamla skvär-dansklubb ute i Huddinge på torsdagar under hösten 06 och våren 07.
Men nu i torsdags blev det tvärstopp mitt i ett ”call”. Andning och luft räckte inte till – det var bara att se glad ut och kasta in handduken

Visst har jag väl varit lite motsträvig i dansandet men det har också varit en glad tid med fin samvaro och många vänner. Jag bockar och tackar för många hjälpande händer.

Det var väl så att det tog slut redan den 26/1 2001 - en fredagsdans med ”favoriten Sotarn”. Min Maj orkade inte längre - hon stannade av i stegen och kom ingen vart – jag glömmer det aldrig. Jag har försökt – men nu vet jag det är dags att även jag slutar i stegen. Nu har jag egentligen ingenting mer att säga – i den här frågan borde jag kanske tillägga.
Jag har iaf idag traskat upp till gymmet för ett segdraget pass. Det får nu bli min ”livlina” – där har jag ännu inte kastat in handduken

3 kommentarer:

  1. Var inte ledsen! Du är så duktig med gym och promenader. Det är inte lätt att dansa till CALL när man har KOL. Krammmmmmmm

    SvaraRadera
  2. Jag håller med i allt som Kajsa säger. Du har varit fantastisk att hänga med så här långt. Vi vet att det är vänkretsen som drar mer än dansen, så behåll vänkretsen för trevliga luncher och samtal!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Som Anna säger behåll vänkretsen och njut av att läsa en god bok istället för att ranta runt.
    Kram

    SvaraRadera