Translate

2007-03-03

Baksidan av ett vykort från Nilen

Sekler blickar ned på mig när jag nu färdas på Nilen. - Denna väldiga flod som i årtusenden gett liv åt en fascinerande kultur.
Ja, jag reser faktiskt just nu på Nilen i ett flytande modernt 5-vånings lyxhotell som drivs av 2 st 400 hk Caterpillar dieselmotorer. Solen lyser över ett spegelblankt vatten och fartygshotellet plöjer fram förbi ett landskap som ständigt byter scenerier. Detta är en dröm- upplevelse- och äventyrsresa och jag är nu på väg från Luxor - det gamla Tebe - till Aswan. En resa som tar fyra dagar.
Jag har nu åxå varit i ABU SIMBEL - ett drömmål för alla egyptenresenärer - i soluppgången!! Vad kan jag mer begära??!! Till Abu Simbel reste vi med buss i konvoj under polis/pansareskort. Rena ökenrallyt med hundratals små och stora bussar i vild kapplöpning för att hinna fram till slutmålet just vid soluppgången.
Jag kramar om er alla!
PS Detta vykort skrevs ursprungligen på ett internetcafé i Luxor på en skranglig dator som tydligen vägrade förmedla budskapet av ngn anledning. DS

3 kommentarer:

  1. VÄLKOMMEN HEM!
    Underbart att allt gått så bra och tack för hemflygande mail med snabbinfo under resans gång.
    Jättestort tack till Ronald för stöd och trygghet och ingen oro!
    Kram,
    Anna

    SvaraRadera
  2. Heeej morfar!!!!! Du är hemma! Åhh vad ni verkar ha haft det härligt - jag har följt ronalds e-mail och nu ditt inlägg så jag kan tänka mig... Är jätteavundsjuk men tycker att det är såå coolt att ni bara åkte iväg så där! Vi hörs snart så att du kan berätta mer, massa kramar Camilla

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem från mig också. Som nu hört en hel del intressant från resan. Ni verkar ha haft riktigt trevligt och fått jobba på ordentligt för att se allt. Känns bra att ni är hemma igen. Krammmm

    SvaraRadera