Translate

2007-01-10

Så är glada julen slut, slut, slut

Och julegranen den har burits ut, ut, ut….
…och ligger i en jättestor stack av granar och skräpar i hörnet av Rörstrands- och Birkagatorna till någons glädje och mångas förtrytelse.
Men sällskapslivet fortsätter kring nyår och trettonhelg i vanlig ordning med en nyårsskål med vännerna på Karlbergsvägen – bugning för en åttiofemåring som samlat familj och vänner till kalas på Frejgatan - laxtårta och julmust med familjen på Norrbackagatan – lutfisk hos vännerna i Huddinge och sist men inte minst vännen Ronalds traditionella kalopsmiddag för sin stora familj ute i Täby. Ja jag har verkligen ”smakat” på det nya året och kunnat konstatera flera kilos ökning i vikt av allt det goda.
Nu gäller andra villkor – gymstart i morgon och en allmän skärpning av levnadsvillkoren! Nja inte riktigt, nu på fredag är jag bjuden på middag hos en skvärdansare i Huddinge så godagspiltsdagarna är inte riktigt över än åsså har jag lovat älsklingsbarnbarnet Caroline att lära henne baka ”knäckig äppelkaka” en dag i nästa vecka då vi också skall gå ut och köpa en skjorta åt mig - det har hon lovat.
Àpropå mat och livets goda hade jag småfolket hemma en eftermiddag och då serverades det lunch som avslutades med varsin saffrans-lussekatt från NK, vilket framgår av följande bilsdsvep.

2 kommentarer:

  1. hej jag tittade in så ja julen gick fort den det kändes konstigt att den var grön i år

    SvaraRadera
  2. Hej, hej. Nu var det några dagar som jag kollade din blogg och minsann hade du inte uppdaterat den. Lät mycket med alla festerna.....bra med gymet... Kram

    SvaraRadera