Translate

2007-01-29

Nedräkning 2 för Egypten

I en kommentar till min förra blogg om ”Nedräkningen för Egypten resa” säger dottern Kajsa:
.... och jag har funderat på vad jag ska göra under tiden! Festa, jobba?? Men en sak är jag klar över: Det blir inte någon middag för mig på 14 dagar, eftersom det alltid är Ronald som lagar middag här hemma.
Detta uttalande ger mig omedelbart skuldkänslor och får mig att överväga om jag och Ronald borde stanna hemma för inte kan vi låta Kajsa möta svältdöden här hemma medan vi vältrar oss i Egyptens forntid. Men min kära Kajsa om du äter dubbla portioner under luncherna på arbetet och ber att få en ”dogpåse” som du kan ta hem till kvällsvard för du vet väl iaf i vilken riktning köket ligger hemma hos dig eller…..???? Ja jag säger då det – dessa infödda ”fröknar Bjkn” tur att de har karlar som lagar mat åt dem.
Iaf har jag nu tagit fram min nya kappsäck – en liten läcker strömlinjeformad sak på stadiga hjul och med extra utskjutbart utrymme i locket. Denna tillsamman med min gamla slitna gröna rygga av klassikermärket Fjällräven får bli mina två kollin att hålla reda på.
Ja - Ja! Jag vet nu att jag inte får ha knivar och nagelpetare i handbaggaget utan de skall förvaras i den polleterade väskan. En ficklampa har inköpts för att kunna läsa hieroglyferna i mörka gravvalv ( på rekommendation av resebyrån) Det gäller att vara både rätt utrustad och påläst – jag har också beställt arkeologen Barry Kemps bok ”100 Hieroglyfer”

I morgon skall jag träffa mitt käraste barnbarn (alla mina barnbarn är mina käraste) Caroline som lovat köpa en skjorta åt mig och därmed torde jag vara färdigekiperad för Egypten såvida vi inte hittar ett par nya långbrallor åt mig När det är klart går vi hem till mig och gör en ”knäckig äppelkaka” som hon har beställt av mig att jag skall lära henne att göra – Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet – för det verkar som om denna fröken Bjkn kunde vara ett undantag och intresserad av att själv laga sin mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar