Translate

2006-05-16

Fadäser

Veckans kommentar: "- Din syster, hon är vacker hon. Hon har utsidan. Men du Millan, du har insidan". Morfar ger mig en komplimang utan dess like
Carro said...
MOOORFAAAAR!!!! Vad i allsin dar är det jag hör??!???!? Att jag inte har nån insida, utan att endast Camilla besitter en sådan?!?! Nä nu! Ibland ska man hålla inne med vad man tycker....!!!

















Ja, hur ”satan i gatan” ( som jag såg att ngn hade skrivit häromdagen) skall jag förklara ovanstående där jag ordentligt blir tagen i örat och uppläxad av mina två mycket vackra och underbara barnbarn C + C.
Jag försöker med ett: ”Jag är felciterad” med den förhoppningen att stormen bedarrar. Ev förklaringar i detta läge tror jag bara förvärrar situationen. För ordningens skull kan jag tillägga att bägge barnbarnen är försedda med både in- och utsidor och att jag är en stor beundrare av dem – barnbarnen alltså!!!

Tyvärr är det så att ytterligare en fadäs av mig måste tillrättaläggas. Häromdagen uppvaktade jag i min blogg barnbarnsbarnet Vega som fyllde år - tre år skrev jag – oförlåtligt. – Morfar Morten (som jag kallas i den familjen eftersom jag bara är morfar till pappa Mattias) – borde veta bättre!!!! Den unga damen fyllde fyra år – ja minsann inte en siffra rätt – usch – men hon har förlåtit mig med ett gnistrande leende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar