Translate

2012-03-28

Vårstädning med eldning i två soliga dagar och lite FamHist....

.... inför tidig påsk och eldningsförbud från den 1/4. Kartonger, ris och annan bråte gick upp i rök och "Grillen flyttades programenligt fram". När det kvällades somnade jag gott i mitt Tusculum.

Som alla vet berättar jag FamHist och just nu gräver jag i en låda med fotoalbum som en gång tillhört min storebror Gunnar och som jag skannar in i min dator fvb FamHist. Jag kan inte låta bli/avhålla mig från att här visa några förtjusande bilder av min brorsdotter Agneta när hon spelar munspel julen 1951.Så här berättar hon själv när jag häromdagen mailade henne bilderna: 
"Jag kommer så väl ihåg när munspelsbilden togs. Ville inte bli fotograferad, men fotografen (tror det var Beata) och de andra sa att ljudet skulle komma med på fotot. Men icke.... då blev jag så arg. Du får gärna blogga med detta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar