Translate

2012-01-30

Söndagsmiddag

I går strålade mina två förtjusningar Camilla o Ylva samman när jag bjöd på söndagsmiddag. Jodå jag lyckades verkligen skapa en läcker söndagsstek serverad med potatisgratäng och rikligt med brun sås för så skall en söndagsmiddag serveras. Till efterrät serverade jag min knäckiga äppelpaj. Eftersom Camilla o Nils startat en hemsida om ostar: www.dessertost.nu blev det mycket tal om ostarna i min lilla ostbricka.
Damerna fann verkligen varandra omgående och gav sig hän i diskussionens vågor medan de tre herrarna lugnt kunde ägna sig åt mat och dryck och konstatera att vi trivdes med varandra.
Under minglet fick jag tillfälle att föreslå en skål för Ylva som idag har jämn födelsedag. Grattis Ylva!!!

 


2 kommentarer:

  1. Söndag middag låter toppen!!!!

    Dessutom är det goda nyheter att du orkar hålla middag. Det betyder att du mår bättre....

    Kram

    PS Gratta Ylva från mig DS

    SvaraRadera
  2. Kul att sysslingarna träffades! Och läcker middag blev det ju också. Kram

    SvaraRadera