Translate

2011-08-07

Min syster Beata 90 år den 13 augusti!






"Bilder mitt i steget
Hon har kanske inte dansat med de stora, men hon har fotograferat dem dansande, agerande, sjungande.
Cramérbaletten, Inga Tidblad, Birgit Cullberg, Anders Ek, Jarl Kulle, Lena Nyman......

Under 3o år var hon husfotograf på¨Dramaten. Möt Järnabon Beata Bergström, snart 90."
Så börjar Margareta Lithén sin artikel "Teaterfotografen". Läs hela hennes artikel på bif länk: http://kulturdelen.nu/2011/teaterfotografen/
Ja, kära Beata, ett varmt Grattis på din 90-årsdag och en god fortsättning på ditt nya och vördnadsbjudande decennium önskar jag dig med dessa bilder.








Beatas bild av sin Mor som illustrerade programmet när Musikalen Kristina från Duvemåla hade sin världspremiär på Circus i Stockhölm.

2 kommentarer:

  1. Japp fira henne ska vi göra i flera dagar. . . Bygga ny altan och äta goda middagar. På lördag blir det ett litet kaffekalas allt efter mosters önskan.

    Synd att du inte kan komma, men jag och Beata (vi pratade om det igår när vi åkte till Nordiska akvarellmuseet) vet att du är med henne i tanken.

    Kramar
    Maria

    PS: d 22/8 får jag hem Cecilia ett par dagar på semester. Sedan ska hon till Stockholm några dagar på musikfestival och pojkvänsgull. Allt som allt har hon semester 1 vecka. Jag ska njuta!!!!

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS till Beata och tack Far för ett härligt fotocollage med fin mix av foton under många år!
    Kramar från Anna

    SvaraRadera