Translate

2010-06-02

Ja se det var ett hejdundrande bröllop i den ståtliga Stenkyrka kyrkan...

....på Gotland när den vackra Pernilla gifte sg med mitt bb Peter i lördags. Gäster i långa banor slöt upp och bjöds på kalas i den historiska Ihrekvarn där det talades vitt och brett om de unga tu. Själv fick jag tillfälle att berätta om vår familj och slutade med att vidarebefordra min Mor/Famis avslutande ord till en ung ingift fru Bjkn för 50 år sedan.
" Pernilla! Välkommen in i de ingiftas förbund! - och vårt tecken är "DEN KNUTNA NÄVEN", och så här höjde hon armen och knöt handen och skakade lite på den har det berättats för mig".
Till Peter vidarebefordrade jag en uppmaning jag själv fick 1947:
”Peter till din älskling viska
Jag skall diska”


Nu får mina bildcollage berätta vidare. Vänsterklicka x 2 så förstoras bildrutorna!











En sprudlande vacker TOAST MADAME Camilla höll ordning på oss alla och presenterade de många talarna med klingande musik

Tjej- och killgäng

2 kommentarer:

  1. Bilderna är verkligen väldigt fina.

    Tack så hemskt mycket för senast. Efter 3 härliga dagar åker jag nu hem i morgon.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Far!

    Så bra att du var så snabb att få fram allt detta. Jag har inte hunnit gå igenom alla mina.

    Ja, det var ett myckert vackert bröllop med vackra foton. Snyggt och bra med foton med olika grupperingar.
    Kram från Anna

    SvaraRadera