Translate

2009-02-24

Family Blom-lunchen

Till min tredje lunch på tema 85 bjöd jag in släktingar på min Majs sida – en kusinträff med ”Family Blom”. Nu kunde inte alla komma men vi blev 13 vid lunchbordet den 21 februari och det var speciellt roligt att än en gång få träffa vännerna Lena och Hans Käll, sonen Henrik, Lennart från Kalmar och kusinerna Kent med sonen Martin och Mats o Maud!
Vad vi åt? Det gamla beprövade: Camillas laxmackor, lammgryta med mangosallad och till efterrätt knäckig äppelkaka med vaniljsås. Vi trivdes tillsammans och det blev mycket tal om familjen Blom där anfadern, klockaren och byskolläraren Alfred Blom i Kila utanför Sala hade många barn varav jag kan namnge följande: Sönerna Alfred i Göteborg, Ernst i Västerås, Algot i USA, Harald min svärfar i Stockholm. Döttrarna Astrid i Falun, Eva? Valborg Käll i Uppsala o Stockholm, Torborg i Sala och Gunborg= Mats mormor. Jag har träffat dem alla utom Gunborg och minns att de tog emot mig väl när jag en gång stövlade in i familjen Blom för att uppvakta deras MajBritt.
Iaf enades kusinträffen att ta ett gruppfoto att sändas till den amerilanska släktgrenen vars huvudman är Algots son Herbert i Saratosa i Florida vilket jag nu har verkställt.

2 kommentarer:

  1. Det var en trevlig eftermiddag med mycket "släktsnack" och gott att äta och dricka! Kul att träffa alla och fint att du, Far kan dra ditt "strå till stacken" så att vi träffs!!

    Nu väntar jag med spänning på bilder på ert renoveringsarbete i köket....:)
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att träffas så här med trivsam samvaro och allt det goda som serverades från Mortens kök.
    Trevliga bilder som visar det.

    Tack Morten för att du bjöd in till "Family Blom lunch"!

    Kramar Maud och Mats

    SvaraRadera