Translate

2007-08-10

Bröllopstelegram.




I morgon lördag den 11 augusti gifter sig det ”djupdykande” paret Helena och Daniel i Trönö kyrka strax norr om Söderhamn i Hälsingland.
Hurra för brudgummen!
Hurra för bruden!
Jag hade kommit om jag blivit bjuden.
…var ett populärt bröllopstelegram en gång när det begav sig med telegrafiska bröllopstelegram.
Nejdå, jag var visst inbjuden att komma till deras bröllop – ja faktiskt riktigt stolt att de ville ha mig med – men tyvärr kom ngt i emellan i sommarhettan så jag får vackert stanna hemma och skickar följande bröllopstelegram i s.k. god telegramsedvänja:
Daniel – till din älskling viska
Jag skall diska!
…och
Må ni skina som små ljus
Och ert hem bli ett glädjens hus!
…bara för plocka ur egen skörd en gång i november 1947

Brudparet är bland mycket annat hejare i den ädla djupdykningssporten. Ja, Daniel vet numera hur man kan dyka ända ner till 60 m djup och det är mycket avanserat – det har han diplom på! Dessutom spelade han i unga dar undervattenspolo i ngn gärdsgårdsserie.
Jag önskar Brudparet all Välgång och Lycka!!

2 kommentarer:

  1. Jag instämmer i hurraropen till Helena och Daniel!! Hurra! Hurra!! Och all lycka till er!! Kram

    SvaraRadera
  2. Även jag vill hurra för er. All lycka för framtiden!
    Kram, Anna

    SvaraRadera