Translate

2016-01-20

En vecka på St Eriks Ögonsjukhus är minsann ingen sinekur.....

......helt plötsligt började det att göra ont i höger öga och den 8/1 åkte jag in till mina gamla hemtrakter från skoltiden på Kungsholmen där en fullsatt ögonakut ordinerade mig "dropp i ögat varannan timme under vaken tid" som det så vackert hette - uttytt till 8 st droppar från klockan 8 - 22 under 3 dagar att börja med - här gällde det att inte darra på handen!!!
Vid mitt återbesök den 11/1 blev det marsch upp till sjukavdelningen där jag togs in för "intensivvård" med både dropp o salva i ögat dygnet runt som efter hand minskades till dagtid - där fick jag enskilt rum, god mat o stor omvårdnad fram till den 18/1 då jag skrevs ut för hemvård via Täby Vårdcentral - som gör 4 hembesök/dag för dropp o salva medan  jag själv förväntas klara två dropptillfällen utan att dara på handen - fram till den 25/1 då jag på återbesök skall visa upp mig....
......Nu är det också dags att diskutera "hemtjänst" - men därom mer i kommande blogg!!!!

1 kommentar: