Translate

2011-09-19

Festligt i Turkiska Paviljongen i Hagaparken.....

......när vi firade Lars Rudolfsson 60 år!
Där hade Lasse och Kersti samlat släkt och vänner. Det var spännande att få gå in under det högt välvda, vackert målade taket och känna historiens vingslag runt de dekorativa väggarna och här och var några stenkakelugnar - en praktfull klenod från 1700-talet är Turkiska Paviljongen. Födelsedagsbarnet själv spelade på sitt dragspel cch hans Kersti bjöd oss på Champagne medan vi bekantade oss med varandra. Återseendets glädje var stor när jag fick krama om Lasses faster Gun som erinrade mig om gångna glada minnen.


Sedan forslade en bilkaravan oss genom Norrtulls ombyggda kringelikrokar till vackert dukade bord på en närbelägen restaurang där vi bjöds på läcker födelsedagsmiddag.
Tänk att jag fick sitta till bords mellan den förtjusande Helen Sjöholm och min unga 3-månaders systersonsdotterson - ännu namnlös -som satt i knä hos sin mamma Agnes. Det blev mycket prat om Sundsvall, barn och barnafödande på den bordsändan.

Tyvärr havererade min kamera under bilfärden och för tfnbilder räckte inte ljuset till bilder från middagen. Jag fick tillfälle att läsa "Mormors verser från 1957 om pojkliv påRossö innan dansen började till tonerna från Bennys och Lasses dragspel och jag fick en vals med värdinnan innan färdtjänsten tog mig och Beata hem efter en mycket trevlig födelsedagsfest.




Bästa tfnbilderna - Unn och "minstingen"




2 kommentarer:

  1. Åh vilket kalas! Jag önskar jag kunde varit med. kramar.

    SvaraRadera
  2. Grattis Lasse! Och Grattis Agnes och lycka till med lilla bebisen!

    SvaraRadera