Translate

2011-01-25

Vi hurrar för Helge 80 år i dag!


Så här beskrev jag Helge för fem år sedan och i dag fem år senare så är han möjligtvis lite mer gleshårig men annars gäller det mesta fortfarande:
H som i Hat – åh vad jag hatade att gå upp mitt i natten, ta tåget till
Huddinge och traska flera Hundra meter över tomma torg för att av Helge lära mig dansa skvärdans. Vi kan börja med det Hået. Det är en Höjdare! Visserligen stod hans Anny i dörren och tog emot mig och det lindrade en hel del!

E som i En Eldsjäl, Extremt-Enastående-Effektiv Entydig
Extrovert=utåtriktad, Exklusiv Elegant Eminent Estet;
Eftertraktansvärd

L som i Läraren – utan att blinka åtog han sig att lära oss alla de 6000
kålen i Skvärdansandet trots att han själv bara kunde tjugo
kål fler än vi andra

G som i Generös – Globetrotter, Glädjespridare och lite Gleshårig,
Grafiker och en hejare att spela Golf och en mycket God vän

E som i Energisk – huga vilken energi han ständigt har och vilken
Elegant Estradör han är! Men kanske lite Envis o Enveten
(vad säger Anny?)

S som i ett Svårstavat Schieche – Skicklig i SvarvStolen med Sommarhus i Sälen,
Sång- och Sågkunnig, Skäggig och framförallt avancerad
Skvärdansare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar