Translate

2009-03-27

Fy fan vad det snöar….

Och i morgon skall vi släcka ned för ”Earth Hour” enligt Arlas nya helsvarta mjölkpaket där vi uppmanas att ”vara med på en timma för världen” – Helmörkt med andra ord ord. Jag undrar om Ica på St Eriksplan och Seven Eleven uppe på Rörstrandsgatan som alltid har öppet släcker ner och ta kaffepaus mellan 20.30 - 21.30. Det unnar jag dem.

På mjölkpaketet läser jag:
Kurragömma, berätta läskiga spökhistorier, hålla ngn man gillar i handen. Det finns mycket kul att göra när det är mörkt. ”28 mars klockan 20.30-21.30 kommer miljontals människor i hela världen att släcka sina lampor. Då ska vi påminna politiker och andra som tar beslut om vår framtid att tänka på miljön.
Jaha dags för Earth Hour i morgon. Jag kan en läskig spökhistoria om det är ngn som vill komma och hålla mig i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar