Translate

2009-01-22

Tema 85







Nyåret 2009 hann inte bli mer än tre dagar gammalt förrän min favoritfåtölj där jag tillbringat många sköna stunder ockuperades av ett hårdfört beskäftigt muskeldunder som ”tjåvar och tar på min fattiga krõpp” – för att citera Fröding – på välklingande gymnastiksvenska heter det att det utför ”shiatsu”.
Javisst en ryggmassagemanick har familjen förärat mig när jag häromdagen fyllde år. Och så här såg det ut muskeldundret i viloläge – menakta er vad den känns i full verksamhet nerifrån och upp med förhoppningsvis gott resultat..

Vänkretsen uppvaktade med överdådiga presenter och vackra ord som här citeras - och jag tackade med luncher två lördagar i följd med hjälp av Ronald som snittsade till lammgrytan och Camilla som serverade och tjusade till gästerna. Här lite bildreportage:














Sedan var det dags för en tidigare beslutad starroperation i ett öga som redan fått mig att se en ”färgrikare” dator, mellanrumsborstar och i ngn mån övrig omgivning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar