Translate

2007-04-09

Påskkäringar








I barnbarnsfamiljen kläddes småfolket ut sig till påskkäringar på skärtorsdagen ..”och vi fick massor av godis när vi gick runt till grannarna” berättar Mira. Här är de ystra systrarna i påskkäringkläder med brorsan Castor som givetvis måste vara påskakäring han också - så grabb hann var.
Själv hade jag besök av en egen påskkäring på påskafton som kom flygande från Shanghaj för att bo hos mig och hjälpa mig med påskaftonens förberedelser för en familjeträff hemma hos mig. På kvällen när alla hade gått hem stassade hon upp sig i högklackad elegans och flög iväg ut i natten på galej med kompisar. Jag var strängt tillsagd att ha ett fönster öppet så hon kunde flyga hem på sin kvast på morgonkulan. Det blev sen frukost innan mamma kom och hämtade henne. Nu flyger hon tillbaka till Shanghaj! Tack för lånet av henne, Mark!








I övrigt hurrade vi för 25-årsbarnbarnet som bjöds på ”laxtårta med ett tänt ljus” och bl.a. fick en symaskin i present. Det blev en glad påskafton i familjekretsen!


1 kommentar:

  1. Hej och tack för trevlig påskafton. Så fina bilder på småpåskkärringar och storpåskkärringar.... I morgon blir det middag med Anna och Olle och du är som sagt också välkommen om du mår bra! Krammmmm

    SvaraRadera