Translate

2006-11-19

Sjöfararen Cecilia berättar!


Dags för en sjötur på Biscayan och bad i Medelhavet med Cecilia Sjöfararen

2006-11-16 17:49 Biscaya, Barcelona, Spanien
halla balla!
Allt fint här. jo, skriver lite kortare stycken om varje ställe. min mejl har krånglat som bara den det är lite därför det inte har kommit några mejl också.. plus att jag har varit trött och inte orkat.. okej ska se hur mycket jag hinner skriva nu innan jag kreverar..
Biscaya, vad ska jag skriva? de gick som på räls.. vi började med att ha världens svall emot oss så det gungade och det blåste från fel håll. ett tag blåste som bara den, det var uppe i 28,5 m/s. och då kan jag berättta att när Gudrun härjade i de svenska skogarna blåste det 26 .. det är rätt tufft. Det lutade som bara den och skvätte och.. asgrymt! efter några dygn i all motsvall fick vi gå in och ankra i Coronabukten och det var himla skönt att slippa vågorna ett tag. Vad som var skönt var att jag inte blev sjösjuk alls. bara jag får sova ordentlgit så mår jag prima. Vi fick en himla go babordskänsla i vakten efter Biscaya. hela stämningen ombord förbättrades och det var jätteskönt. trivs som bara den... sedan anlände vi till Cadiz.
tillie_dg

2006-11-16 17:52 Medelhavet, Barcelona, Spanien
hur mycket glass kan man ät utan att må dåligt?
ja, det är nog en heeeel del. En dag i Cadiz så åt jag nio kulor, det var mumma. En ganska mysig, men rätt tråkig stad. det enda du kunde göra var att käka glass (vi hittade ett ben & jerry's café där vi hängde en hel del..) och shoppa. Vi provade på att dansa flamenco en dag, åkte till Sevilla och kolla på ett slott och en kyrka, vi åt ännu mera glass.. Vi hade halloweenparty ombord med en massa utklädning. det var jätteroligt. Vårat projektarbete har väl gått sådär, men i Cadiz försökte vi verkligen fast då var det ingen som pratade engelska så det var rätt jobbigt.. Det första jag och Emma gjorde när vi fick gå iland var att gå ut och springa. det var så himla skönt att få röra på dököttet. Jag och Fina var även och badade en dag. det var lagom uppfriskande.. när vi sedan seglade mellan Cadiz och Barcelona stannade vi en gång och plumsade lite bland alla vithajar som cirklade runt båten.. eller vi badade ialla fall i medelhavets böljande vatten. det var nästan lika tufft som förra året, men bara nästan!Hinner inte mer för idag. jag och Antonia ska iväg och sova hos en fransk familj.. det är bara vi och det är rätt tufft.
tillie_dg

Är det inte fröken Cecilia som
simmar därute? - Nä kanske inte

1 kommentar: