Translate

2006-12-08

En sjöfarare går iland!


Grebbestad (till och med!), Uddevalla, Sverige
så var man äntligen hemma...
hejsan! vad konstigt det är att vara hemma. det blir mörkt jättetidigt, jag kan sova hur länge jag vill och kranvattnet är gott att dricka! har nu varit ledig i en vecka och spenderat min tid väl. jag har sovit och pillat naveln.. har inte ansträngt mig mer än så.. Vill bara berätta hur jobbigt det var att gå ut från bagageutlämningen på Landvetter. sara, boris och jag stod kvar och sa "vi vill inte gå ut härifrån, då kommer andra resen verkligen att vara slut". men tillsut gick vi ut och det var jättetrevligt att träffa familjen igen. Jo tänkte även berätta om våran sång som vi sjöng hela klassen innan vi gick ut genom portarna. jag är textförfattare av första versen tillsammans med elin l. melodin är martin svenssons gammla slagdänga "yeah yeah wow wow". och vi tog i enda från tårna...

Vi är här, vi är hemma
Kan det här verkligen stämma?
72 dygn, har vi vart borta
Både långa dar och korta
Några ord som vi har saknat”
Du får sova tills du vaknar”
Och Biscaya, genom stormen
DSG, vi håller formen!
För vi är så, yeah yeah wow wow!
Vi är så, yeah yeah wow wow!

Jag är sjösjuk, jag mår illa
Kom och ta mig från Gunilla.
Spytt på backen, och i råna
Till och med i Barcelona
Vad gör det om man är sliten
Kom igen vi är eliten
Nästan allting kan vi klara
Tillsammans är vi oslagbara
Vi är så YEAH YEAH WOW WOW!

Om 15 månader är det dags igen, sista resan. om allt blir som det var sagt från början så korsar vi då den norra delen av Atlanten och kommer inseglandes till Öckerö. vi får hoppas på det. Ha en trevlig vinter hörrni! kramar cecilia
tillie_dg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar